dražba automobilů na výstavě Classic Expo
10.11. 2019

Dražba automobilů založila tradici pro další roky

První neformální dražba automobilů a uměleckých obrazů se konala v sobotu 10. listopadu na expozici Engine Group. Jedenáct automobilů našlo své nové majitele a byla tak odstartována tradice, která se stane od roku 2020 pravidelnou součástí výstavy Classic Expo.

Classic Expo podporuje projekt Pomozte dětem
10.11. 2019

Podpořili jsme projekt Pomozte dětem

V rámci sobotního programu se konala dražba kalendářů a motocyklu Jawa Pionýr. Společnost Toplac zároveň věnovala novému majiteli také kompletní lakování tohoto motocyklu. Celkový výtěžek v částce 6 815 Kč byl předán zástupci projektu Pomozte dětem panu Alanu Treterovi.

9.11. 2019

Dražba historických vozidel

V sobotu 9.11. v 15 hodin proběhne na expozici Engine Group dražba historických vozidel. K dispozici bude 10 automobilů a vedle nich si můžete prohlédnout a zakoupit dalších bezmála 40 vozů.

Jawa Pionýr v dražbě na Glasurit Classic Expo
7.11. 2019

Přijďte podpořit dobrou věc

Přijďte podpořit dobrou věc a ucházejte se o tohoto krasavce. V sobotu 9.11. se koná od 13.30 dražba o Jawa Pionýr + poukaz na lakování Glasurit. Výtěžek předáme projektu Pomozte dětem! Prosíme sdílejte, ať se nás tu sejde co nejvíc. Děkujeme!

Škoda 100 slaví 50 let Glasurit Classic Expo
6.11. 2019

Škoda 100 slaví 50 let

Škoda 1000 MB patří k oblíbeným strojům fanoušků československého automobilismu z dob totality. Ve své době to bylo konkurenceschopné auto a dnes je hezky retro – a kousky v dobrém stavu se prodávají za velké peníze. O jejím nástupci, Škodě 100, to už tolik neplatí – možná proto, že se ho vyrobilo mnohem víc kusů, možná proto, že přišel s nastupující normalizací. V každém...

Mercedes-Benz 300 SL na výstavě Glasurit Classic Expo
5.11. 2019

Mercedes-Benz 300 SL R129

Mercedes-Benz třídy SL (Sport Leicht) – tovární kód R129 – se vyráběl v letech 1989 až 2001 v Brémách. Pohon zadních kol zajišťovaly řadové šestiválce a motory V8 a V12. Navazoval na předchozí řadu R/C 107, tedy kupé a roadstery SLC/SL, vyráběnou v letech 1971 – 1989. Vystavený model 300 SL byl poháněn řadovým šestiválcem M103 s rozvodem OHC a dvěma ventily na válec. Při...

Mercedes – Benz třída G (Gelendewagen)
5.11. 2019

Mercedes – Benz třída G (Gelendewagen)

V letošním roce slaví G-modely již neuvěřitelných 40 let od začátku výroby a vzhledem ke své oblibě se nezdá, že by Daimler AG uvažoval o jejím konci. S géčkem se dá jezdit i závodit v terénu, tahat přívěsy, jezdit na srazy a v poslední době dokonce i do divadla. Vývoj modelu začal v roce 1972 v Německu a Rakousku ve spolupráci s renomovaným partnerem Steyr Daimler Puch. Původně pro armádu vyvíjený...

BMW 2.5 CS z roku 1974 tovární označení E9
5.11. 2019

BMW 2.5 CS z roku 1974 tovární označení E9

Výroba řady E9 byla zahájena v roce 1968, kdy svým šestiválcovým motorem a prodlouženou karoserií s modifikovanou čelní maskou nahradila kupé se čtyřválcovým motorem označené 2000 C a 2000 CS. Kupé patří do rodiny „Neue Klasse“, tedy „nová třída“ označující vozidla, která svým prodejním úspěchem v 60tých lete 20. století dostala automobilku BMW na výsluní největších automobilek světa. Původně se řada E9 vyráběla s motory...

Trabant na výstavě Glasurit Classic Expo
5.11. 2019

Trabant

Tento vystavený vůz má zajímavou historii. V roce 1968, tedy před více jak 50 lety, byl zakoupen současným majitelem Retroatomuzea Strnadice ing. Liborem Kucharskim a jeho maminkou.

Škoda Favorit už patří mezi veterány
5.11. 2019

Škoda Favorit už patří mezi veterány

Největší zásluhu na zrození Favoritu má Ing. Petr Hrdlička (* 12. září 1934 v Praze), český automobilový konstruktér a vývojář, spojený s mladoboleslavskou značkou ŠKODA. Jako ředitel Výzkumně-vývojového závodu AZNP (1983 – 1990 byl šéfkonstruktérem projektu Škoda 781 – Škoda Favorit. Poté pracoval na získání strategického zahraničního partnera automobilky (Volkswagen, Opel, Peugeot/Citroën, BMW). Právě úspěšný Favorit jako důkaz o schopnostech českého automobilového průmyslu byl jedním z důvodů...